Thursday 5 April 2018

ANAK SUSAH NAK MAKAN? MACAM MANA NAK BUAT NI?

ANAK SUSAH NAK MAKAN? MACAM MANA NAK BUAT NI?

Perkara yang agak merunsingkan para ibu bapa iaitu anak susah nak makan betul tak? Setiap kali nak ajak anak makan mesti dia akan tolak. Lebih gemar nak bermain daripada makan. Kadang-kadang dah habis cara untuk tarik perhatian anak supaya makan, cara hidang, buat ala-ala kapal terbang, makan sama-sama dengana anak, hiasan makanan bagi cantik-cantik dan sebagainya tetapi tetap susah nak makan. makan sesuap dua pastu tak nak dah. 

Malique Asyraf, 2y11m

Anak saya dia suka bola tau, suka sangat benda-benda bulat. Jadi saya kadang-kadang buat bebola ikan atau ayam homemade bagi dia makan. Dia suka la. Tapi nasi memang dia tolak mentah-mentah walaupun dah hidang dengan hidangan yang paling menarik sekali dengan warna-warnanya, tetap tolak. Sampai pening kepala nak fikir nak bagi makan macam mana lagi. Kadang-kadang stress juga bila disuapkan nasi terus lari. Ibu apa lagi kejar la sambil main kejar-kejar sambil suap dengan harapan anak akan buka mulut tanpa sengaja dan makan. Tapi harapan cuma tinggal harapan. Huhu. Sedih mak.

Minta Pendapat Rakan-rakan

Disebabkan buntu tak tahu nak buat macam mana, saya tanya kawan-kawan macam mana nak atasi masalah ni. Ada juga kawan yang menghadapi masalah yang sama jadi dia pun pening. Tanya kawan lain pulak, dan dia cadangkan untuk pelbagaikan jenis makanan, hiasan makanan mesti nampak menarik dan saya pun cuba la mengikut saranan kawan saya tu. Hasilnya tetap sama. Hampa betul rasa.

Akhirnya saya google sendiri dan terus jumpa satu produk ni. Produk keluaran syarikat supplemen terbesar didunia yang dah 103 tahun bertapa di dunia dan 30 tahun lebih bertapak di Malaysia iaitu syarikat Shaklee. Produk yang saya jumpa dalam google tu nama dia Mealshake.

saya baca beberapa testimoni yang mengatakan Mealshake bagi selera makan kanak-kanak meningkat. Tanpda berlengan lagi saya pun cubalah. Mulanya agak ragu-ragu tapi saya ikhtiar je. Kalau tak menjadi cuba cara lain, kalau menjadi alhamdulillah.

Akhirnya Mealshake Membantu

Lepas seminggu saya bancuhkan Mealshake ke dalam bacuhan susu dia setiap hari setiap pagi dan saya mula nampak perubahannya pada anak saya. Anak saya tanpa ditanya "nak makan tak" tapi dia yang request dulu cakap "ibu nak makan". So saya macam teruja sangat-sangat. Happy sangat-sangat dengan perubahan tersebut. Anak saya yang selama ni langsung tak nak sentuh nasi dah mula nak nasi, mee, bihun, kueh teow. Makan sam[ai bertambah-tambah. Alhamdulillah syukur. Lepas ni nak slow-slow ajar makan sayur pulak sebab sayur pun dia reject.


Mealshake mengandungi kesemua vitamin dan mineral serta protein termasuk vitamin B dan zink lengkap yang mampu menjana selera makan kanak-kanak. Rasanya pun sangat sedap. Kalau tak masakan anak saya request Mealshake untuk ratah. Hihihi.  rasa macam aiskrim vanilla yang mewah. 

Sebenarnya ramai ibu bapa yang memilih Mealshake ni, cuma saya je yang baru nak cuba hehe. Ibu bapa yang tiada masalah anak susah makan pun sediakan Mealshake untuk anak-anak mereka kerana Mealshake mengandungi vitamin dan mineral yang diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang meningkat besar.

Jom Ikhtiar Mealshake Untuk Anak-anak

Jadi bagi anda yang mempunyai anak yang agak sukar nak makan atau terlalu memilih makanan jom cuba Mealshake ni. InsyaAllah sangat-sangat membantu.

Boleh dapatkan Mealshake ni dengan harga yang super jimat ok. Jom boleh wasap untuk order. Konsulatasi percuma untuk anda semua.

Asmarehan Alias
0129388321

0 comments:

Post a Comment